Tummy-time deel 2

Vorige week had ik al een aantal tips gegeven om het buik-liggen wat leuker te maken, zodat je kindje het langer volhoudt en er ook lol in krijgt. Wanneer je je kindje wat schuin omhoog legt, wordt het iets makkelijker en kan hij of zij het vaak ook beter volhouden.! Je kindje wordt zo steeds sterker en zal het plat op de buik liggen ook makkelijker gaan.

Tip 6: Leg je kindje dwars over je benen (wanneer je je benen over elkaar doet ligt je kindje wat schuin omhoog)

Tip 7: Draag je kindje op zijn of haar buikje op je arm, passief (foto 1)

Tip 8: Draag je kindje op zijn of haar buikje op je arm , actief ( foto 2) je kindje is dan al iets ouder.

Tip 9:  Zet je voet op de rand van een tafeltje en leg je kindje op zijn of haar buikje op je schoot. Zijn bolletje bij jouw knieĆ«n. Ook nu schuif je de elleboogjes onder de schouders zodat ze kunnen steunen. (foto 3)

Tip 10: Op de Baby & Fit zijn we heel actief bezig met het stimuleren van buiklig op een leuke manier (foto 3, 4, 5,6)

20160129_112602  20160129_121621-1 (2)   20150930_112622

babyenfit_home    20150923_111723    baby&fit_ervaringen

Praktijk Kinderfysiotherapie Vogelenzanglaan 3a 4835 EL Breda (Breda Zuid, Ginneken, Centrum, Ypelaar, Heusdenhout, Ruitersbos) 076-5659339

Kinderfysiotherapie Mama En Co Michiel de Ruyterstraat 4 , 4819 AD Breda (Boeimeer, Princenhagen, Tuinzigt, Belcrum, Centum) 0624753250