Ont-zwanger & Fit

Na de bevalling wil je graag back in shape komen. Je lichaam moet echter bijkomen van de geleverde topprestatie en is niet direct de oude. Na een aantal weken mag je weer rustig aan beginnen met sporten. Door op een verantwoorde manier te sporten, ben je eerder weer in vorm en krijg jij je oude lijf weer terug!

Tijdens de Ont-Zwanger & Fit cursus is er veel aandacht voor het herstel van je bekkenbodem en van de diastase.  Daarnaast is er veel aandacht voor het optimaliseren van je stabiliteit van de  romp (core) en het bekken, en dat is essentieel voor een goed herstel! Er wordt natuurlijk ook gewerkt aan je conditie. Bij een van de herstellessen wordt er door een bekken-bodem fysiotherapeute specifieke informatie gegeven over het herstel van de bekkenbodem. Tevens geeft zij hiervoor gerichte oefeningen die je thuis kan doen.

Wist je dat:

* De cursus door veel zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk wordt vergoed?
* De eerste nagym les samen met een bekken-bodem fysio wordt gegeven.

 


Meer informatie nodig?

Wat heb ik aan de cursus Ont-Zwanger&Fit?
Een aantal weken na jouw bevalling kan je starten met de cursus Ont-Zwanger & Fit.  Het maakt niet uit of je voor of tijdens je zwangerschap hebt gesport, je sport op je eigen niveau dus iedereen kan meedoen. De cursus bestaat uit 7 lessen van 1 uur .

Hoe ziet een les Ont-Zwanger & Fit eruit?
De eerste les leggen we samen met een fysiotherapeut en bekkenfysiotherapeut , de basis voor een goed herstel van je bekkenbodem en je diastase. Je krijgt dan oefeningen mee naar huis. Zo weten we van alle mama’s waar er nog extra aandacht nodig is. De lessen daarop ligt de nadruk op het opbouwen van de conditie, stabiliseren van romp en bekken en grijpen we telkens terug op de basis oefeningen .

In de wintermaanden sporten we heerlijk binnen, in het voorjaar en de zomer zoeken we de buitenlucht op en sporten we buiten (bootcamp) als het weer dat toe laat.

Eigen niveau, dus eigen tempo
De cursus Ont-Zwanger&Fit is voor iedereen toegankelijk, je sport op je eigen niveau. Niet iedereen is hetzelfde en ook het herstel is dus bij iedereen verschillend . De een hersteld sneller dan de ander. Onder begeleiding merk je wat je lichaam aankan en hoe jij jouw lichaam verantwoordt kan trainen.